Bartek Jałowiczor

Justyna Frankiewicz- Popiołek

Ola Erbel

Renata Stawczyk- Mizińska

Grażyna Ziółek

Na co dzień jestem mamą Franka, właścicielką beagle’a i nauczycielką geografii. W wolnym czasie dla przyjemności jeżdżę na konferencje Budzącej się Szkoły, szukając inspiracji i motywacji do dalszego rozwoju w zawodzie. Wierzę w bardziej empatyczne i otwarte (na trójstronną współpracę dyrektor-nauczyciel-rodzic) szkoły i przedszkola. Prowadzę z mężem bloga podróżniczego, mieszkam w Zgierzu, a pomiędzy opieką nad synem (już niedługo poślę go do empatycznego przedszkola!) i domem, dużo czytam i jeżdżę w góry, żeby złapać dystans i odpocząć. Jestem fanką serii książek “Pozytywna dyscyplina" oraz wszystkich książek dr Marzeny Żylińskiej, a w szczególności perypetii zająca Ignacego. W BSP wspieram zespół technicznie, korzystając z wiedzy i zasobów Oli Żylińskiej. Czekam na Wasze maile, filmy, komentarze i posty na FB na grupie Budzących się Przedszkoli!

Jestem Dyrektorką Przedszkola Miejskiego nr 124 w Warszawie oraz nauczycielem dyplomowanym z ponad 30 doświadczeniem. Jako ekspert Ministerstwa Edukacji Narodowej, nauczyciel Uniwersytetu Warszawskiego Wydziału Pedagogicznego, pedagog terapeuta, trener w oświacie, instruktor gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej uczestniczyłam w licznych szkoleniach i seminariach z zakresu pedagogiki oraz psychologii, zarówno w kraju jak i zagranicą. Posiadam I stopień specjalizacji zawodowej oraz należę do Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta. Jestem autorką i realizatorką programów unijnych Erasmus + i POWER oraz członkiem OMEP. 

Autorka poradników metodycznych, licznych artykułów i publikacji dla nauczycieli. Laureatka kilku nagród i medalu Komisji Edukacji Narodowej. Współautorka projektu „Odkrywcy przyrody”.

Promuję edukację outdoorową w polskiej edukacji i metody aktywizujące w pracy z dziećmi przedszkolnymi. 

Prywatnie lubię podróże jako sposób na spędzanie wolnego czasu i poznawanie świata.

Zawodowo jestem anglistką, neurodydaktyczką, trenerką krytycznego myślenia, edukatorką i twórczynią Fundacji „Uczyć (się) z Pasją”. Miałam być lekarzem a zostałam nauczycielką –pasjonatką i od 30 lat niezmiennie twierdzę, że to najpiękniejszy zawód świata. Prowadzę szkołę językową metodą Helen Doron, Centrum Matematyki Mathriders i Niepubliczne Przedszkole Językowe „Kraina Wiedzy”, które jest przedszkolem alternatywnym –  pracujemy w nurcie Planu Daltońskiego i edukacji froeblowskiej. Od 3 lat rozwijamy też w naszej placówce  krytyczne myślenie w programie Szkół Uczących Myślenia  Instytutu Krytycznego Myślenia. 

Prywatnie jestem  mamą trójki wyjątkowych dzieci – Przemka, Gabrysi i Emilki,  dla których warto było iść pod prąd i walczyć o alternatywną, skuteczną i radosną edukację. Kocham las jesienią, tulipany i zorzę polarną. Jestem molem książkowym i kompulsywną podróżniczką, która włóczyła swoje dzieci po świecie od urodzenia, co  dziś procentuje ich otwartością na wyzwania, odwagą i nietuzinkowością. Kocham uczyć się nowych rzeczy i rozwój to moje drugie imię😊

Głęboko wierzę w edukację, która przygotowuje do życia a nie do egzaminów- edukację w zgodzie z potencjałem mózgu, opartą na zasobach i mocnych stronach, dającą prawo do błędu i uczącą sprawczości i autonomii od najmłodszych lat. 

Mieszkam w Jaworzynce, czyli na początku Polski (u styku granicy z Czechami i Słowacją). Jestem mężem Ani oraz tatą Róży i Emanuela. Pracuję jako logopeda i wicedyrektor w przedszkolu terapeutycznym "Słoneczna Kraina", z którym jestem związany od początku jego istnienia. W ramach poradni psychologiczno-pedagogicznej, zajmuję się diagnozą małego dziecka (tego większego czasem również). Działam w fundacji, która  wspiera dzieci z niepełnosprawnościami, organizuję wydarzenia dla lokalnego środowiska oraz konferencje i szkolenia dla rodziców i nauczycieli, a także prowadzi  akcje charytatywne. Staram się inspirować innych do patrzenia na dziecko pod kątem jego zasobów, W pracy pedagogicznej lubię refleksję, pokorę i relację. W wolnych chwilach czytam książki o uczeniu się, próbuję nie czytać z kartki na scenie, lubię zabierać rodzinę w góry i gdziekolwiek. Zagaduję do "ludzi edukacji", żeby się "nakręcać", a także dzielić swoim doświadczeniem. Od czasu do czasu prowadzę zajęcia dla studentów. W życiu wychodzę z założenia, że "razem słoneczniej". 

Na co dzień pełnię funkcję dyrektorki Przedszkola nr 237 im. Warszawskiej Syrenki w Warszawie, gdzie od wielu lat konsekwentnie buduję nowoczesną kulturę edukacyjną – opartą na zaufaniu, relacji, uważności i podmiotowości dziecka. W centrum mojej pracy niezmiennie pozostaje dziecko – jego naturalna ciekawość, potrzeby rozwojowe, emocjonalność i indywidualny rytm. Wierzę, że edukacja wysokiej jakości opiera się na solidnych fundamentach pedagogicznych, ale płynie z serca i głębokiego szacunku do potencjału każdego człowieka.

Inspiruję się pedagogiką refleksyjną i alternatywną – w szczególności podejściem Reggio Emilia, planem daltońskim , pedagogiką C.Freineta oraz skandynawskim modelem wolności i samodzielności . Naturę uważam za idealne miejsce do zdobywania wiedzy przez dzieci. Jako trenerka i autorka szkoleń oraz programów rozwojowych towarzyszę nauczycielom w procesie zmiany – w kierunku nowoczesnych, świadomych i czułych praktyk edukacyjnych. Promuję model nauczyciela-przewodnika: refleksyjnego, kompetentnego i bliskiego dziecku.

Prywatnie odnajduję równowagę w kontakcie z naturą – najchętniej w lesie, na rowerze lub dziergając na drutach . Cenię podróże, które poszerzają horyzonty, i rozmowy, które budują mosty między ludźmi.

Nasze dokumenty

Statut Fundacji

Polityka prywatności

ul. Storczykowa 4
87-134 Stary Toruń

NIP 8792711145
KRS 0000776838
REGON 382841284

 

Fundacja Budząca się Szkoła

Media Społecznościowe