Nasze dokumenty

Statut Fundacji

Polityka prywatności

ul. Storczykowa 4
87-134 Stary Toruń

NIP 8792711145
KRS 0000776838
REGON 382841284

 

Fundacja Budząca się Szkoła

Media Społecznościowe

OPŁATA

ZAPISY

PRELEGENCI

PROGRAM

Konferencja
Jak wspierać rozwój dzieci w pierwszych latach życia

19 maja 2025

Centrum Nauki, Kultury i Sztuki Stara Kopalnia w Wałbrzychu
ul. Piotra Wysockiego 29
58-304 Wałbrzych


         WSPÓŁORGANIZATORZY

 

 

 


 

BILETY

             

Cena obowiązująca do 10 maja 2025 Cena obowiązująca po 10 maja 2025
299 zł* 359 zł*

 

*W cenie biletu lunch, poczęstunek i napoje.

 


 

PRELEGENCI

Konferencja

   Jak wspierać rozwój dzieci w pierwszych latach życia

 

ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia indywidualne

1. Wypełnij formularz zgłoszeń dla osób indywidualnych (1 osoba = 1 zgłoszenie).

2. Jeżeli płacisz od razu, dokonaj wpłaty na podany niżej numer konta. W tytule przelewu wpisz „Konferencja Wałbrzych" oraz imię i nazwisko uczestnika.

Fundacja Budząca się Szkoła
ul. Storczykowa 4
87-134 Stary Toruń
mBank: 59 1140 2004 0000 3702 7868 6651

Pobierz potwierdzenie przelewu i dołącz do swojego zgłoszenia.

3. Jeśli reprezentujesz placówkę publiczną i/lub płacisz za udział w konferencji ze środków publicznych, pobierz oświadczenie o środkach publicznych i dołącz podpisany skan oświadczenia do swojego zgłoszenia. 

4. Prześlij zgłoszenie klikając przycisk „Wyślij" w formularzu.

5. Poczekaj na maila od nas. Prześlemy Ci potwierdzenie otrzymania zgłoszenia wraz z fakturą potwierdzającą dokonanie wpłaty, lub fakturę z odroczonym terminem płatności. Jeśli nie otrzymasz faktury w ciągu 7 dni od zgłoszenia, koniecznie skontaktuj się z nami.

 

Zgłoszenia grupowe

1. Wypełnij formularz zgłoszeń dla grup i rad pedagogicznych (zgłoś jednym formularzem większą liczbę osób na jedną fakturę).

2. Jeśli reprezentujesz placówkę publiczną i/lub płacisz za udział w konferencji ze środków publicznych, pobierz oświadczenie o środkach publicznych i dołącz podpisany skan oświadczenia do swojego zgłoszenia. 

3. Prześlij zgłoszenie klikając przycisk „Wyślij" w formularzu.

4. Poczekaj na maila od nas. Niezwłocznie prześlemy Ci fakturę potwierdzającą dokonanie wpłaty, lub fakturę z odroczonym terminem płatności. Jeśli nie otrzymasz faktury w ciągu 7 dni od zgłoszenia, koniecznie skontaktuj się z nami.


Zapoznaj się z Regulaminem uczestnictwa w konferencji.

dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska - doktor nauk społecznych, Pani Zuzia, związana z  APS im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, doktorantka prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, z którą współpracuje od ponad dekady. Miłośniczka Dziecięcej Matematyki®️. Pedagożka specjalna, nauczycielka wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, terapeutka WWR, rytmiczka. Autorka projektu #20minutdlaMATEMATYKI. Uważa, że w XXI wieku edukacja matematyczna ma przede wszystkim rozwijać myślenie, umiejętność współpracy i wyposażać człowieka w zaradność życiową. Jest autorką bestsellerowego poradnika dla rodziców i nauczycieli: RUCH + MUZYKA = MATEMATYKA. Uważa, że dorośli nie mogą zaszczepiać dzieciom własnych traum edukacyjnych, a swoją postawą powinni pobudzać motywację do zdobywania wiedzy na miarę XXI wieku zgodnie ze współczesną wiedzą o mózgu.Jej ulubione zdanie brzmi  świadomość to klucz do zmian.

Na konferencję zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane rozwojem dzieci w pierwszych latach życia, a w szczególności nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Prezentowane treści zostały dobrane pod kątem praktyki w przedszkolach i klasach 1-3.

Pierwsze lata życia to fundament, na którym buduje się przyszłość dziecka, to okres największej neuroplastyczności mózgu. Co my dorośli powinniśmy wiedzieć, żeby wspierać rozwój dzieci i dać im to, czego w okresie najintensywniejszego rozwoju mózgu najbardziej potrzebują, a czego powinniśmy unikać? Które z naszych intuicji prowadzą nas na manowce i pogłębiają problemy? Co w pierwszych latach życia dzieci ma kluczowe znaczenie dla ich rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego? 
 
Uczestnicy konferencji dowiedzą się:
- Dlaczego dobre, wspierające relacje są fundamentem efektywnej nauki i jak je tworzyć?
- Czym jest dla dziecka bezpieczny port i dlaczego dzieci, które nie mają poczucia bezpieczeństwa rozwijają się             gorzej?
- Jakie są skutki karania dzieci za niedojrzałość ich mózgów?
- Kto najwięcej traci na złych relacjach dorosły – dziecko?
- Czym są mechanizmy obronne stosowane przez nauczycieli?
- Jak rozmawiać z rodzicami o trudnych zachowaniach dziecka? Czy warto mówić o wszystkim?
- Czy powinno się informować rodziców o trudnych zachowaniach dziecka w jego obecności?
- Czy nauczyciel może lubić wszystkie dzieci?
- Jaki jest związek między procesami uczenia się a ruchem?
- Ile czasu dzieci powinny spędzać na dworze?
- Czy do stworzenia przedszkoli outdoorowych konieczny jest las?
- Jakie zalety płyną z odkrzesłowienia uczniów klas 1-3?
- Co wspiera procesy uczenia się, a co je utrudnia?
- Kiedy dzieci się bawią, a kiedy się uczą? Jak odróżnić zabawę od nauki?
- Skąd się biorą trudne zachowania dzieci i jak na nie reagować?
- Jak na rozwój mózgu wpływają kary i nagrody?
- Jak pomóc dzieciom w radzeniu sobie z trudnymi emocjami?
- Czym jest samoregulacja? Jak dzieci uczą się regulowania emocji?
- Czy dzieci są z natury dobre czy złe?
- Czy adaptacja w przedszkolu to konieczność czy fanaberia?
- Czy można pogodzić realizację podstawy programowej z wymogiem indywidualizacji?
- Czy można przyspieszyć rozwój dzieci i co się dzieje, gdy to robimy?
- Kiedy zaczynać naukę pisania i czytania i jak powinno to wyglądać?
- Czy pakiety i karty pracy to dobre rozwiązanie?
- Wielozmysłowe poznawanie świata, jak to zorganizować?
- Jak uczyć matematyki, żeby rozwijać u dzieci zdolności matematyczne?
- Dlaczego tak wiele dzieci mających zadatki na uzdolnienia matematyczne z wiekiem je traci?
- Dlaczego z ewolucyjnego punktu widzenia wszyscy jesteśmy wcześniakami i jakie wnioski powinniśmy z tego             faktu wyciągnąć?
 
 

 

dr Marzena Żylińska  zajmuje się metodyką, prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli, jest autorką artykułów i książek dla nauczycieli (m.in. NeurodydaktykaNurty edukacji alternatywnej w świetle wiedzy o procesach uczenia się (red.)), a także dla dzieci (m.in. A co za to dostanę?, Szkoła na marę szyta). Przez wiele lat kształciła przyszłych nauczycieli i prowadziła seminaria metodyczne. Zajmuje się również tworzeniem materiałów dydaktycznych, umożliwiających uczniom rozwijanie kreatywności, autonomii i krytycznego myślenia. Założyła i prowadzi Fundację Budząca Się Szkoła, której celem jest inicjowanie oddolnych zmian systemu edukacji. Prowadzi też firmę szkoleniową Edukatorium i wydawnictwo, wydające książki związana z edukacją. Marzy o szkołach, do których uczniowie i nauczyciele będą chodzić z radością. Wierzy, że wszystko jest możliwe o tyle, o ile sami uwierzymy, że mamy wpływ na to, jak wygląda świat wokół nas. Jeśli chcemy, żeby był lepszy, musimy stworzyć nowy model szkoły, który będzie lepiej odpowiadać na potrzeby uczniów i zostanie oparty nie na przekonaniach, ale na aktualnej wiedzy naukowej.  

PROGRAM

Poniedziałek, 19 maja 2025

 

      9:30 –9:40 – powitanie uczestników

   9:40 –10:50 – dr Marzena Żylińska – Dzieciństwo to nie wyścigi. Jak wspierac rozwój dzieci

10:50 –11:20 – Ewa Piątek – Jak tworzyć budzące się przedszkole

11:20 –12:50 – prof. Marek Kaczmarzyk i Dawid Mędrala Mózgi wyjątkowo wrażliwe. O konsekwencjach                                                  doświadczeń wczesnego dzieciństwa

12:50 –13:20 – przerwa na lunch

13:20 –14:25 – dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska Jak poprzez doświadczanie budować u dzieci rozumienie                                            pojęć abstrakcyjnych w naukach ścisłych

14:25 –15:45 – Agnieszka Misiak O co warto zadbać, aby relacja nauczyciel-dziecko była dobra i bezpieczna

15:45 –16:00 – Zakończenie konferencji

                  16:00 – Open space - Przestrzeń na pytania i rozmowy z prelegentami

 

 

 

 

                  Przejdź do strony wydarzenia na FB

 


 

prof. Marek Kaczmarzyk - neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca, doktor w zakresie nauk biologicznych, profesor Uniwersytetu Śląskiego. Popularyzator nauki, autor podręczników i programów szkolnych oraz licznych artykułów i książek. Najważniejsze z nich to: „Strefa napięć. Historia naturalna konfliktu z nastolatkiem” oraz „Szkoła memów. W stronę dydaktyki ewolucyjnej”. Specjalizuje się w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania. 

Agnieszka Misiak - psycholożka dziecięca z dwudziestoletnimdoświadczeniem w obszarze wspieranie rodziców i nauczycieli w budowaniulepszych relacji z dziećmi. Autorka książki przygodowej dla dzieci „Kosma, Kopacz i leśna szkoła. Trudne początki” .

 

Ewa Piątek - ukończyła pedagogikę na Uniwersytecie  Wrocławskim. Menadżer oświaty, studiowała także socjologię i psychologię społeczną. Od 1991 roku działa na rzecz oświaty niepublicznej. Związana z placówkami  Fundacji "CLEVER" w Wałbrzychu: współtworzyła szkołę podstawową, przedszkole,  ośrodek doradczo  - szkoleniowy. Wieloletni członek zarządu Krajowego Forum Oświaty Niepublicznej.  Chętnie  dzieli się doświadczeniem i praktycznymi rozwiązaniami  jak skutecznie wdrażać idee  Budzącej się Szkoły.