Nasze dokumenty

Statut Fundacji

Polityka prywatności

ul. Storczykowa 4
87-134 Stary Toruń

NIP 8792711145
KRS 0000776838
REGON 382841284

 

Fundacja Budząca się Szkoła

Media Społecznościowe


 

Konferencja dla nauczycieli, rodziców i osób związanych z edukacją

Kompetencje relacyjne w edukacji
niedziela, 3 marca 2024

Zespół Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego w Toruniu
ul. Szosa Chełmińska 224/226
87-100 Toruń

Konferencja dla nauczycieli, rodziców i osób związanych z edukacją

 

Kompetencje relacyjne w edukacji
 

"Jak długo nie zrozumiemy, że fundamentem efektywnej edukacji są dobre, wspierające relacje, tak długo nasze szkoły
będą miejscem największego marnotrawstwa."

- Marzena Żylińska

Celem naszej konferencji jest pokazanie, jak schodzić z wydeptanych ścieżek i szukać nowych, bardziej skutecznych metod w rozwiązywaniu konfliktów i budowaniu relacji z dziećmi. Niezależnie od tego, czy pracujesz w szkole publicznej, alternatywnej czy wychowujesz dzieci w edukacji domowej, jeśli jesteś w jakikolwiek sposób zaangażowany w proces edukacji, stajesz się nauczycielem dla dziecka.

  • Czym są kompetencje relacyjne i jak je rozwijać?
  • Jakie konkretne zmiany można już dziś wprowadzić w każdej szkole publicznej i alternatywnej?
  • Co zamiast oceniania, krytykowania, pouczania, nagród i kar?
  • Jak wspierać budowanie relacji w edukacji domowej?
  • Jak pomóc dzieciom, rodzicom i nauczycielom w rozwiązywaniu problemów i konfliktów, które są i będą częścią naszego życia?


Jespeer Juul pisał, że bez umiejętności wchodzenia w prawdziwe, autentyczne relacje nie można stworzyć uczniom warunków do prawidłowego rozwoju ani do efektywnej nauki.

Jakiej wiedzy i jakich kompetencji pilnie potrzebujemy?

Podczas konferencji Kompetencje relacyjne w edukacji posłuchasz prelekcji ekspertów oraz spotkasz się z prelegentami i praktykami podczas Open Space.

Nie zwlekaj, dołącz już teraz! Liczba miejsc jest ograniczona.
Jako dorośli często trzymamy się utartych schematów. W obliczu problemów i trudności działamy „z automatu”: oceniamy dzieci, pouczamy, krytykujemy, dajemy im kary i mówimy, jak powinny się zachowywać.

W sytuacji konfliktu z dzieckiem często koncentrujemy się na jego zewnętrznych zachowaniach, szczególnie tych, które nam najbardziej przeszkadzają.

Nauczyciele i pedagodzy przez pięć lat studiów przygotowują się do pracy w szkole, a mimo to w konfrontacji z codziennymi problemami często czują się bezradni.

Rodzice zmagają się z podobnymi trudnościami w relacjach ze swoimi dziećmi w domu.

Niejednokrotnie trudno nam patrzeć na dzieci całościowo, dociekać, co czują, co przeżywają, dlaczego zachowują się w określony sposób i… jakiej pomocy od nas potrzebują. Bo trudne zachowania to wołanie o pomoc.

SZCZEGÓŁY I BILETY


Wszystkie szczegóły wydarzenia znajdziesz na stronie: https://www.relacjewedukacji.pl/