Nasze dokumenty

Statut Fundacji

Polityka prywatności

ul. Storczykowa 4
87-134 Stary Toruń

NIP 8792711145
KRS 0000776838
REGON 382841284

 

Fundacja Budząca się Szkoła

Media Społecznościowe

OPŁATA

ZAPISY

PRELEGENCI

PROGRAM

Konferencja  „Dzieciństwo to nie wyścigi!
Dobre przedszkole, czyli jakie?

17-18 stycznia 2025

Warszawa

Agnieszka Misiak - psycholożka dziecięca z dwudziestoletnimdoświadczeniem w obszarze wspieranie rodziców i nauczycieli w budowaniulepszych relacji z dziećmi. Autorka książki przygodowej dla dzieci „Kosma, Kopacz i leśna szkoła. Trudne początki” .

W swoim wystąpieniu opowiem o „niegrzecznym zachowaniu” z perspektywy psychologii rozwojowej, a także o tym, jak je interpretować i jak opowiadać o nim rodzicowi, żeby mógł pomóc swojemu dziecku. Poruszę również problem pozornej skuteczności metod opartych na czarnych kropkach i słoneczkach i wyjaśnię, co można i warto stosować zamiast nich.”


         WSPÓŁORGANIZATORZY

 

 


 

BILETY

             

   Cena obowiązująca do 12 grudnia 2024   

 Cena obowiązująca po 12 grudnia 2024 
395 zł* 495 zł*

 

*W cenie biletu sobotni obiad, ciasto, kawa, płócienna torba reklamowa i inne gadżety nawiązujące do tematyki konferencji. Na piątek 17 stycznia nie przewidujemy cateringu.

 


 

ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia indywidualne

1. Dokonaj wpłaty na podany niżej numer konta. W tytule przelewu wpisz „Konferencja Warszawa"

Fundacja Budząca się Szkoła
ul. Storczykowa 4
87-134 Stary Toruń
mBank: 59 1140 2004 0000 3702 7868 6651

2.  Pobierz potwierdzenie przelewu.

3. Jeśli reprezentujesz placówkę publiczną i/lub płacisz za udział w konferencji ze środków publicznych, pobierz oświadczenie o środkach publicznych i dołącz podpisany skan oświadczenia do swojego zgłoszenia. 

4. Prześlij zgłoszenie korzystając z formularza zgłoszeń dla osób indywidualnych (1 osoba = 1 zgłoszenie) 

5. Poczekaj na maila od nas. Prześlemy Ci potwierdzenie otrzymania zgłoszenia wraz z fakturą potwierdzającą dokonanie wpłaty lub jeśli płaci za Ciebie szkoła, fakturę z odroczonym terminem płatności. Jeśli nie otrzymasz faktury w ciągu 7 dni od zgłoszenia, koniecznie skontaktuj się z nami.

 

Zgłoszenia grupowe

1. Prześlij nam zgłoszenie korzystając z formularza zgłoszeń dla grup i rad pedagogicznych (zgłoś jednym formularzem większą liczbę osób na jedną fakturę).

2. Jeśli reprezentujesz placówkę publiczną i/lub płacisz za udział w konferencji ze środków publicznych, pobierz oświadczenie o środkach publicznych i dołącz podpisany skan oświadczenia do swojego zgłoszenia. 

3. Poczekaj na maila od nas. Niezwłocznie prześlemy Ci fakturę potwierdzającą dokonanie wpłaty, lub fakturę z odroczonym terminem płatności. Jeśli nie otrzymasz faktury w ciągu 7 dni od zgłoszenia, koniecznie skontaktuj się z nami.


Tu zapoznasz się z Regulaminem uczestnictwa w konferencji.

PRELEGENCI

dr Marzena Żylińska - inicjatorka Budzącej się Szkoły, zajmuje się metodyką, prowadzi szkolenia i warsztaty pod szyldem Edukatorium. Przez wiele lat kształciła przyszłych nauczycieli i prowadziła seminaria metodyczne. Zajmuje się również tworzeniem materiałów dydaktycznych, umożliwiających uczniom rozwijanie kreatywności, autonomii i krytycznego myślenia. Marzy o szkołach, do których i uczniowie i nauczyciele będą chodzić z radością. Wierzy, że wszystko jest możliwe, o ile sami uwierzymy, że mamy wpływ na to, jak wygląda świat wokół nas. Autorka książek: „Neurodydaktyka, „Życie to nie wyścigi, w 2019 roku wyszła pod jej redakcją nowa książka „Nurty edukacji alternatywnej w świetle wiedzy o procesach uczenia się.

Beata Matusiak - nauczyciel przedszkola, pedagog, trener mentalny. Autorka piosenek i bajek dla dzieci oraz książki ,,Wyjątkowa grupa przedszkolna”.   Pasjonatka życia, budowania szczęścia i wspierających relacji.

Grażyna Ziółek - nauczycielka wychowana przedszkolnego, dyrektorka przedszkola, trenerka oświaty, członkini Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta, PK OMEP, Warszawskiej Rady Edukacyjnej oraz Rady Akademii Pedagogiki Specjalnej do Spraw Praktyk. Ambasadorka Wiosny Edukacji. Laureatka wielu nagród i odznaczeń, Autorka i koordynatorka innowacji pedagogicznych i programów dla dzieci oraz rodziców, w tym nagrodzonego przez Fundacje Rozwoju Systemu Edukacji projektu “EVERY CHILD IS SPECIAL”. Trenerka i propagatorka metody rozwijającej kompetencje społeczne i emocjonalne “Persona dolls”. Pasjonatka planu daltońskiego i edukacji outdoorowej. Od niedawna nauczycielka akademicka na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w zakresie edukacji alternatywnej.

W czasie mojego wystąpienia opowiem o sposobach, jakie możemy zastosować, aby podążanie za dzieckiem i realizowanie podstawy programowej wychowania przedszkolnego nie tylko ze sobą koegzystowały, ale żeby się także uzupełniały. Należą do nich między innymi:

  • dobór metod i działań w oparciu o obserwację potrzeb dzieci i ich zainteresowań, bez presji czasu, pakietów i zawyżania wymagań,
  • znaczenie przestrzeni przedszkolnej i naturalnego otoczenia dziecka,
  • „Pozwól mi zrobić to samemu!” - Przedszkolak partnerem nauczyciela! Czy to możliwe?
  • rodzic sojusznikiem w procesie dydaktyczno- wychowawczym.”

prof. Marek Kaczmarzyk - neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca, doktor w zakresie nauk biologicznych, profesor Uniwersytetu Śląskiego. Popularyzator nauki, autor podręczników i programów szkolnych oraz licznych artykułów i książek. Najważniejsze z nich to: „Strefa napięć. Historia naturalna konfliktu z nastolatkiem” oraz „Szkoła memów. W stronę dydaktyki ewolucyjnej”. Specjalizuje się w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania. 

Renata Stawczyk-Mizińska - dyrektor Przedszkola nr 124 w Warszawie. Nauczycielka dyplomowana z ponad
trzydziestoletnim doświadczeniem. Ekspertka MEN, pedagożka, terapeutka, trenerka, instruktorka gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Posiada I stopień specjalizacji zawodowej, animatorka Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta, członkini OMEP. Autorka i realizatorka programów unijnych Erasmus + i POWER. Uczestniczka licznych szkoleń i seminariów z zakresu pedagogiki i psychologii w kraju i za granicą. Autorka poradników metodycznych, licznych artykułów i publikacji dla nauczycieli. Laureatka kilku nagród i medalu Komisji Edukacji Narodowej. Współautorka projektu „Odkrywcy przyrody”. Promotorka edukacji outdoorowej w polskiej edukacji i metod aktywizujących w pracy z dziećmi przedszkolnymi.

W czasie mojego wystąpienia omówię implementację koncepcji pedagogicznej Celestyna Freineta do praktyki przedszkolnej. Podejście to wspiera rozwój każdego dziecka, szanuje jego indywidualność i odrębność, zapewnia wychowankom osiągniecie sukcesu, daje możliwość aktywnego udziału w przestrzeni przedszkolnej. Nauczyciel jest wsparciem i mentorem dla dziecka, które poszukując „po omacku” samodzielnie obserwuje i odkrywa otaczający je świat, przez co nabywa osobistych doświadczeń, poddaje je refleksji i analizie, żeby na końcu zastosować nabytą wiedzę w praktyce. W czasie wykładu pokażę również, że koncepcję pedagogiczną Celestyna Freineta można i warto łączyć w edukacji przedszkolnej z innymi metodami lub ich elementami.

PROGRAM

Piątek, 17 stycznia 2025

   9.30 – 12.00 – wizyty studyjne w dwóch przedszkolach: Przedszkole nr 237 im. Warszawskiej
                                     Syrenki
i Przedszkole nr 124
13.00 – 14.30 – Tajemnice Starego Miasta” - gra terenowa z elementami questingu jako sposób zapoznania                                         przedszkolaków z ich małą ojczyzną

 

Przedszkole nr 237             Przedszkole nr 124            

ul. Eustachego Tyszkiewicza 33
01-172 Warszawa

 ul. Dzielna 15 b
01-029 Warszawa

 

Sobota, 18 stycznia 2025

      9.30 – 9.40 – Otwarcie konferencji
      9.40 – 9.45 – Przywitanie uczestników – Zastępca Burmistrza Dzielnicy Wola Grażyna                                                                                 Orzechowska-Mikulska
   9.45 – 10.45  dr Marzena Żylińska – Dobre przedszkole, czyli jakie?
10.45 – 11.25 – Beata Matusiak – Dziecko to nie produkt. Zapomnij o etykietce!
11.25 – 11.55 – Przerwa na kawę
11.55 – 12.40 – Grażyna Ziółek – Jak postulat podążania za dzieckiem pogodzić z realizacją podstawy                                                     programowej
12.40 – 13.20 – Renata Stawczyk-Mizińska – Pedagogika Freinetowska w synergii z innymi koncepcjami w                                           edukacji przedszkolnej
13.20 – 14.20 – Agnieszka Misiak – Dziecko niegrzeczne, czyli co zamiast czarnych kropek
14.20 – 15.10 – Przerwa na lunch
15.10 – 16.40 – prof. Marek Kaczmarzyk – Neurobiologia różnorodności. O znaczeniu wysokiej                                                                    plastyczności młodych mózgów
16.40 – 17.00  – Powołanie do życia inicjatywy Budzące Się Przedszkole (BSP)
                  17.00 – Zakończenie konferencji

 

Wszystkie sobotnie wykłady odbywać się będą w Zespole Szkół im. Michała Konarskiego w Warszawie
ul. Okopowa 55A
01-043 Warszawa

 

 

 

 


 

Konferencja

   „Dzieciństwo to nie wyścigi!
Dobre przedszkole, czyli jakie?”

 

„Przedszkole powinno być miejscem dla wszystkich dzieci. Opartym nie na idei, że wszystkie dzieci są
równe, ale że każde jest inne.”

Loris Malaguzzi

 

  • Jak w przedszkolach wykorzystać wiedzę z dziedziny neuronauk?
  • Jak organizować pracę przedszkola, którego celem jest wspieranie rozwoju każdego dziecka?
  • Jak pogodzić postulat podążania za dzieckiem z obowiązkiem realizacji podstawy programowej?
  • Czy stawiając dzieciom wymagania, można przyspieszyć ich rozwój? Jakie skutki pociągają za sobą próby przyspieszania rozwoju dzieci?
  • Czy wszystkie dzieci mogą rozwijać się w tym samym tempie, ucząc się tego samego, w taki sam sposób i w tym samym czasie?
  • Na co w przedszkolu nie może zabraknąć czasu?
  • Dlaczego zabawa jest dla kilkulatków najbardziej efektywną formą uczenia się? Jak tłumaczyć to rodzicom, którzy widzą w niej tylko rozrywkę? Jak przywrócić zabawie należną jej w procesie uczenia się rangę?
  • Kiedy i jak rozpoczynać naukę czytania i pisania? Co mówią na ten temat podstawy programowe nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego?
  • Co dzieciom robią etykietki i jak je „ściągać”?
  • Czy w centrach miast można tworzyć outdoorowe przedszkola?
  • Co zamiast czarnych kropek? Jakich narzędzi potrzebują dzieci w radzeniu sobie z trudnymi emocjami?
  • Czy w przedszkolu potrzebne są kary i nagrody? Jak psychologowie mogą wspierać pracę nauczycielek przedszkolnych?

 

Jeśli chcecie zobaczyć dwa nietypowe przedszkola, jeśli szukacie inspiracji i interesują Was odpowiedzi na powyższe pytania, to zapraszamy na naszą konferencję do Warszawy!

Konferencja objęta jest patronatem honorowym Burmistrza Dzielnicy Wola m. st. Warszawy Krzysztofa Strzałkowskiego.