Nasze dokumenty

Statut Fundacji

Polityka prywatności

ul. Storczykowa 4
87-134 Stary Toruń

NIP 8792711145
KRS 0000776838
REGON 382841284

 

Fundacja Budząca się Szkoła

Media Społecznościowe

OPŁATA

ZAPISY

PRELEGENCI

PROGRAM

Konferencja dla nauczycieli matematyki
„Rozumieć, żeby polubić! Jak zmieniamy nastawienie uczniów do matematyki

16 marca 2025

Zespół Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego w Toruniu
ul. Szosa Chełmińska 224/226
87-100 Toruń


         WSPÓŁORGANIZATORZY

 

 

 


 

BILETY

             

   Cena obowiązująca do 3 marca 2025

 Cena obowiązująca po 3 marca 2025 
329 zł* 399 zł*

 

*W cenie biletu lunch, poczęstunek i napoje.

 


 

PRELEGENCI

Anna Szulc  nauczycielka matematyki w I Liceum Ogólnokształcącym im. Kazimierza Wielkiego w Zduńskiej Woli, Laureatka Konkursu Nauczyciel-mediator (2016), autorka książki NOWA SZKOŁA Zmianę edukacji warto zacząć przy tablicy (2019), współautorka STATUTU NIEUMARŁEGO (2021, 2023), współautorka publikacji NOWA SZKOŁA – SZKOŁA WYŻSZA (2023), autorka książki w przygotowaniu EWALUACJA RELACYJNA. Od ponad dwudziestu lat wypracowuje metody uczenia się oparte na dobrych relacjach, wspierającej komunikacji i na wiedzy z zakresu neuronauk. Jest pomysłodawczynią i organizatorką cyklicznej, ogólnopolskiej Konferencji EMPATYCZNA EDUKACJA=>EMPATYCZNA POLSKA w Zduńskiej Woli.

Konferencja dla nauczycieli matematyki i dyrektorów szkół

   „Rozumieć, żeby polubić!
Jak zmieniamy nastawienie uczniów do matematyki

 

ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia indywidualne

1. Wypełnij formularz zgłoszeń dla osób indywidualnych (1 osoba = 1 zgłoszenie).

2. Jeżeli płacisz od razu, dokonaj wpłaty na podany niżej numer konta. W tytule przelewu wpisz „Konferencja Toruń" oraz imię i nazwisko uczestnika.

Fundacja Budząca się Szkoła
ul. Storczykowa 4
87-134 Stary Toruń
mBank: 59 1140 2004 0000 3702 7868 6651

Pobierz potwierdzenie przelewu i dołącz do swojego zgłoszenia.

3. Jeśli reprezentujesz placówkę publiczną i/lub płacisz za udział w konferencji ze środków publicznych, pobierz oświadczenie o środkach publicznych i dołącz podpisany skan oświadczenia do swojego zgłoszenia. 

4. Prześlij zgłoszenie klikając przycisk „Wyślij" w formularzu.

5. Poczekaj na maila od nas. Prześlemy Ci potwierdzenie otrzymania zgłoszenia wraz z fakturą potwierdzającą dokonanie wpłaty, lub fakturę z odroczonym terminem płatności. Jeśli nie otrzymasz faktury w ciągu 7 dni od zgłoszenia, koniecznie skontaktuj się z nami.

 

Zgłoszenia grupowe

1. Wypełnij formularz zgłoszeń dla grup i rad pedagogicznych (zgłoś jednym formularzem większą liczbę osób na jedną fakturę).

2. Jeśli reprezentujesz placówkę publiczną i/lub płacisz za udział w konferencji ze środków publicznych, pobierz oświadczenie o środkach publicznych i dołącz podpisany skan oświadczenia do swojego zgłoszenia. 

3. Prześlij zgłoszenie klikając przycisk „Wyślij" w formularzu.

4. Poczekaj na maila od nas. Niezwłocznie prześlemy Ci fakturę potwierdzającą dokonanie wpłaty, lub fakturę z odroczonym terminem płatności. Jeśli nie otrzymasz faktury w ciągu 7 dni od zgłoszenia, koniecznie skontaktuj się z nami.


Zapoznaj się z Regulaminem uczestnictwa w konferencji.

Bożena Guz nauczycielka dyplomowana z ponad 20-letnim stażem zawodowym. Przez wiele lat nauczała matematyki w gimnazjum, obecnie pracuje w szkole podstawowej w Białych Błotach. Dodatkowo pełni funkcję doradcy metodycznego z zakresu matematyki w Miejskim Ośrodku Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy. Ukończyła studia magisterskie na kierunku matematyka, studia specjalistyczne z zakresu informatyki, a także studia podyplomowe z neurodydaktyki. Ponadto odbyła 2-letnie Studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego organizowane przez Krakowskie Centrum Psychodynamiczne. Z pasją dzieli się swoją wiedzą i inspiruje innych do osiągania wyznaczonych celów oraz do zmiany sposobu myślenia. Od 2020 roku prowadzi sieć współpracy i samokształcenia dla nauczycieli matematyki szkół podstawowych. W pracy z uczniami wykorzystuje wiedzę z zakresu neurodydaktyki, szczególnie kładąc nacisk na rozwijanie umiejętności współpracy oraz samodzielności. Wierzy, że wdrożenie wniosków płynących z neuronauk w edukacji pozwoli stworzyć szkołę, która umożliwi uczniom skuteczne poruszanie się w XXI-wiecznym świecie oraz adaptowanie się do jego wymagań.

dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska - doktor nauk społecznych, Pani Zuzia, związana z  APS im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, doktorantka prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, z którą współpracuje od ponad dekady. Miłośniczka Dziecięcej Matematyki®️. Pedagożka specjalna, nauczycielka wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, terapeutka WWR, rytmiczka. Autorka projektu #20minutdlaMATEMATYKI. Uważa, że w XXI wieku edukacja matematyczna ma przede wszystkim rozwijać myślenie, umiejętność współpracy i wyposażać człowieka w zaradność życiową. Jest autorką bestsellerowego poradnika dla rodziców i nauczycieli: RUCH + MUZYKA = MATEMATYKA. Uważa, że dorośli nie mogą zaszczepiać dzieciom własnych traum edukacyjnych, a swoją postawą powinni pobudzać motywację do zdobywania wiedzy na miarę XXI wieku zgodnie ze współczesną wiedzą o mózgu.Jej ulubione zdanie brzmi świadomość to klucz do zmian.

Joanna Hofmandyplomowana nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 52 SPECTO w Poznaniu. Pasjonatka pracy metodą projektów i empatycznej edukacji. Pracuje bez podręczników i ćwiczeń, wykorzystując ocenianie kształtujące. Wierzy, że zabawa i praktyczne działania są kluczem do uczenia się, oraz że TYLKO RAZEM MOŻEMY STWORZYĆ NOWĄ JAKOŚĆ EDUKACJI.

Wielu, zbyt wielu, uczniów matematyki nie lubi, ma z nią problemy i jest przekonanych, że ich problemy wynikają z braku uzdolnień. Taka postawa utrudnia naukę, a czasami wręcz blokuje proces uczenia się. Strach przed matematyką tak trwale zapisuje się w naszej pamięci, że wiele osób w dorosłych życiu wciąż ma związane z matematyką koszmary senne.

Czas to zmienić! Właśnie dlatego organizujemy naszą konferencję. Pierwszy krok, czyli postawianie diagnozy, jest najtrudniejszy, bo wymaga autorefleksji i szukania możliwości wprowadzenia zmian po swojej stronie. Prawda jest taka, że nastawienie do matematyki mogą zmienić tylko nauczyciele matematyki. Ale, żeby tak się stało, zmienić trzeba stosowane na lekcjach metody.

Nasi prelegenci wiedzą, jak to zrobić i chętnie podzielą się swoimi doświadczeniami. W tej roli wystąpią nauczyciele i metodycy uczący inaczej. Na ich lekcjach nie ma strachu i już ten jeden krok radykalnie zmienia sytuację, bo strach jest największym wrogiem efektywnej nauki.

Uczestnicy konferencji dowiedzą się:
- jak organizować lekcje, żeby możliwie efektywnie wykorzystać czas,
- jak odejść od kultury nauczania i wprowadzić kulturę uczenia się,
- czym jest diagnoza w procesie i dlaczego jest lepsza od tradycyjnych sprawdzianów,
- co można drugiemu człowiekowi przekazać, a czego przekazać się nie da,
- jak przeprowadzać ewaluację i jak w zgodzie z prawem oświatowym oceniać postępy uczniów,
- kiedy ocenianie wspiera, a kiedy hamuje proces uczenia się,
- co zmienić w swoim metodycznym warsztacie, żeby uczniowie rozumieli, lubili i umieli matematykę,
- jak w najefektywniejszy sposób przygotowywać uczniów do zewnętrznych egzaminów.

Kluczowym hasłem naszej konferencji jest rozumienie. Bez tego matematyka nie jest matematyką,
bo jako królowa nauk powinna uczyć myślenia.

Dla kogo?

Na konferencję zapraszamy zarówno nauczycieli uczących w szkołach podstawowych (także w klasach 1-3), jak również w szkołach ponadpodstawowych. Metody, które będą przedstawiane, mają charakter uniwersalny i powinny być stosowane na każdym etapie edukacji. Słowem kluczowym jest przecież rozumienie.

Uznaliśmy, że to ważne, żeby o problemach dydaktyki matematyki rozmawiać w kontekście całego cyklu kształcenia. Bo nauka matematyki jest jak budowanie domu. Wszystko ma tu swoją kolejność i żadnego etapu nie wolno pominąć. Dlatego zachęcamy do tego, żeby z jednej szkoły podstawowej w konferencji wzięli udział zarówno nauczyciele uczący w klasach 1-3, jak również osoby uczące w klasach 4-8. Marzymy o tym, żeby po konferencji odbyło się w szkole spotkania, w czasie którego wspólnie zastanowicie się, co chcielibyście w Waszej szkole zmienić. A zrobić to można tylko wspólnie! Pamiętajcie, że klucz do rozwiązania problemów z matematyką jest w Waszych rękach! My chcemy Wam podsunąć pomysły, zainspirować i dodać odwagi do zmian. Równie serdecznie zapraszamy nauczycieli uczących w szkołach ponadpodstawowych. Anna Szulc, nauczycielka matematyki w I LO w Zduńskiej Woli, opowie nie tylko o swoim metodach i zmianach, jakie wprowadziła w swoim metodycznym warsztacie, ale również o tym, jak przygotowuje swoich uczniów do egzaminu maturalnego. Jednak metody, o których mówić będą pozostali prelegenci, również mogą być wykorzystane w szkołach ponadpodstawowych.

Wszystkich, którzy widzą problem, chcieliby udoskonalić swój warsztat pracy i szukają inspiracji, zapraszamy na naszą konferencję do Torunia.

 


 

dr Marzena Żylińska  zajmuje się metodyką, prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli, jest autorką artykułów i książek dla nauczycieli (m.in. NeurodydaktykaNurty edukacji alternatywnej w świetle wiedzy o procesach uczenia się (red.)), a także dla dzieci (m.in. A co za to dostanę?, Szkoła na marę szyta). Przez wiele lat kształciła przyszłych nauczycieli i prowadziła seminaria metodyczne. Zajmuje się również tworzeniem materiałów dydaktycznych, umożliwiających uczniom rozwijanie kreatywności, autonomii i krytycznego myślenia. Założyła i prowadzi Fundację Budząca Się Szkoła, której celem jest inicjowanie oddolnych zmian systemu edukacji. Prowadzi też firmę szkoleniową Edukatorium i wydawnictwo, wydające książki związana z edukacją. Marzy o szkołach, do których uczniowie i nauczyciele będą chodzić z radością. Wierzy, że wszystko jest możliwe o tyle, o ile sami uwierzymy, że mamy wpływ na to, jak wygląda świat wokół nas. Jeśli chcemy, żeby był lepszy, musimy stworzyć nowy model szkoły, który będzie lepiej odpowiadać na potrzeby uczniów i zostanie oparty nie na przekonaniach, ale na aktualnej wiedzy naukowej.  

Anna Wednitzka – nauczycielka dyplomowana matematyki z 28–letnim stażem. Pracuje w Szkole Podstawowej nr 21 w Grudziądzu. Od zawsze kieruje się zasadą, że nauka powinna być przyjemnością,a nie stresem. Jej lekcje są pełne ciekawych zadań i inspirujących wyzwań, co sprawia, że uczniowie z chęcią angażują się w naukę. Wspiera ich w zdobywaniu wiedzy oraz dba również o nawiązywanie z nimi dobrych relacji. Uwielbia pracę z młodzieżą i nieustannie dąży do tego, by każda lekcja była nie tylko źródłem wiedzy, ale także motywacją do dalszego rozwoju. Przez wiele lat była opiekunem Samorządu Uczniowskiego, gdzie jej zaangażowanie przekładało się nie tylko na płaszczyźnie edukacyjnej, ale również społecznej.

Rafał Hamryszczak - nauczyciel w Szkole Podstawowej nr 11 oraz II Liceum Ogólnokształcącym w Przemyślu. W SP pracuje bez stopni 3 rok. Jego dewiza to: "Doceniaj i wspieraj każde, choćby najmniejsze starania ucznia - nie oceniaj". Na lekcji uczeń przede wszystkim ma się efektywnie uczyć, po lekcjach odpoczywać, rozwijać pasje. Walczy o odczarowanie matematyki i przywrócenie jej właściwej rangi w szkole. Matematyka bez stopni, stresu, wyścigów i porównań może być przyjazna. Każdy uczeń ma prawo odnieść sukces na miarę swoich możliwości. Zwolenik stosowania w szkole najnowyszych technologii, w tym wykorzystywania na lekcjach smartfonów, tabletów itp. Oprócz zamiłowania do pracy z dziećmi i młodzieżą - sędzia koszykówki, statystyk PZKOSZ oraz biegacz amator.

Magdalena Lewińska – od 21 lat jest szeregowym nauczycielem matematyki. Ukończyła matematykę na Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku oraz studia podyplomowe chemii nauczycielskiej, ale nie praktykuje. Jest nauczycielem poszukującym najlepszej drogi dla siebie i swoich uczniów. W swojej pracy stawia na dobrą atmosferę, zaufanie, autorefleksję, odpowiedzialność i współpracę. Zrezygnowała z ocen cyfrowych, obowiązkowych prac domowych, odpytywania przy tablicy i większych sprawdzianów, zanim pojawiły się takie postulaty. Uwielbia przedsięwzięcia szkolne niezwiązane z matematyką.Przez wiele lat prowadziła szkolny kabaret, koła origami, ogólnonaukowe, taneczne i szachowe. Bardzo lubi organizować małe szkolne święta. Prywatnie interesuje się rysunkiem, krawiectwem, dzierganiem, origami modułowym, uwielbia czytać naukową fantastykę. Wykorzystuje swoje zainteresowania wplatając je w lekcje i w prowadzone przeze nią w szkolne zajęcia dodatkowe. Przygotowuje też dzieci do konkursów matematycznych takich jak Liga Zadaniowa, Kangur czy olimpiady, zdarza się czasem, że już od pierwszej klasy szkoły podstawowej. Dla przyjemności, w wolnych chwilach, pomaga online młodym ludziom w nauce, bo przez wiele lat bliższe jej były zajęcia pomocowe, niż koła przygotowujące do konkursów.
W moje nauczycielskie życie wpisane są chwile zwątpienia, czasami czuję się samotna, ale potem wracam z jeszcze większą mocą i z głębokim przekonaniem, że warto, że inaczej już nie umiem."

PROGRAM

Niedziela, 16 marca 2025

 

      9:00 –9:15 – powitanie uczestników
   9:15 –10:00 – dr Marzena Żylińska – Od kultury nauczania do kultury uczenia się, czyli o tym, co można                                                        drugiemu człowiekowi przekazać, a czego przekazać się nie da
10:00 –10:50 – Anna Szulc – Ewaluacja relacyjna, czyli moc d(o)ceniania postępów w procesie
10:50 –11:30 – Joanna Hofman Rozwijanie myślenia matematycznego na podstawie serii książek                                                                      „Piernikowa Wyspa”
11:30 –12:00 – przerwa kawowa
12:00 –13:00 – dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska Jak poprzez doświadczanie budować rozumienie                                                              pojęć abstrakcyjnych w naukach ścisłych
13:00 –13:25 – Magdalena Lewińska Jak stałam się nauczycielką, jaką dziś jestem. Kochajcie mnie, wtedy                                                    matematykę też pokochacie
13:25 –14:00 – Bożena Guz Współpraca się opłaca. Jak tworzyć na lekcjach matematyki przyjazną                                                                    przestrzeń, która sprzyja uczeniu się
14:00 –14:45 – lunch
14:45 –16:00 – panel dyskusyjny z udziałem nauczycieli matematyki: Anna Szulc, Katarzyna Rochoń, Anna                                                    Wednitzka, Rafał Hamryszczak, Magdalena Lewińska, Bożena Guz, Joanna Hofman
16:00 –16:30 – czas na indywidualne rozmowy z prelegentami i pytania