Nasze dokumenty

Statut Fundacji

Polityka prywatności

ul. Storczykowa 4
87-134 Stary Toruń

NIP 8792711145
KRS 0000776838
REGON 382841284

 

Fundacja Budząca się Szkoła

Media Społecznościowe

OPŁATA

PROGRAM


    9.00 – 9.45 – rejestracja
   9.45 – 10.00 – powitanie uczestników i gości
10.00 – 11.00 dr Marzena Żylińska - „Dzieciństwo to nie wyścigi” – Skąd się bierze motywacja i dlaczego                                           stawiamy na presję
11.00 – 11.45 dr Marcin Jaracz -  Ile kosztuje dystres? Co się dzieje w mózgu, kiedy szkolne
                                     wymagania stają się zbyt duże
11.45 – 12.15 – przerwa na kawę
12.15 – 13.00 – Anna Szulc – Jak tworzę w klasie warunki do tego, by uczniowie mogli przejąć
                                    odpowiedzialność za swoją naukę
13.00 – 13.45 – Luiza Kalinowska-Skutnik – Wyjść poza schemat, czyli jak zmieniać szkołę
13.45 – 14.45 – Poczęstunek w formie bufetu
14.45 – 16.00 – André Stern – Zabawa. O uczeniu się, zaufaniu i życiu pełnym entuzjazmu*
16.00 – 16.15 – przerwa
16.15 – 18.00 – panel dyskusyjny lub warsztaty do wyboru**:

 

Temat

Prowadzący

Panel dyskusyjny: Dlaczego dzieciom potrzebna jest zabawa?*

André Stern

Warsztaty: Nowa szkoła. Zmianę warto zacząć przy tablicy

Anna Szulc

Warsztaty:Jak pomóc dziecku radzić sobie z wymaganiami i oczekiwaniami. Perspektywa neuropsychologa - psychoterapeuty

dr Marcin Jaracz

Warsztaty: Ponieważ nie umiemy mierzyć tego, co najważniejsze, największą wagę przywiązujemy do tego, co umiemy mierzyć. Dlaczego tak ważne są zadania rozwijające kreatywność i autonomię uczniów?

dr Marzena Żylińska                                                                               

Warsztaty: Wybór wszystko zmienia. Podmiotowość uczniów a efektywność procesu uczenia się

Luiza Kalinowska-Skutnik

Warsztaty: Czy wszyscy mogą rozwijać się w takim samym tempie?

dr Adriana Kloskowska


* Wykład i panel dyskusyjny André Sterna będą tłumaczone z języka niemieckiego na język polski

** Liczba miejsc na warsztaty i panel dyskusyjny jest ograniczona, obowiązuje kolejność zgłoszeń. Formularz zgłoszeniowy jest na bieżąco aktualizowany, dzięki czemu mogą Państwo sprawdzić na które warsztaty lub panel dyskusyjny można się zapisać.

 


 

Konferencja

   „Dzieciństwo to nie wyścigi”

 

Turboszkoła czy zrównoważona edukacja? My dorośli mamy wybór. Dzieci tego wyboru pozbawiliśmy. Tylko my możemy im oddać dzieciństwo. Ale czy będziemy chcieli to zrobić? Budząca Się Szkoła zaprasza na kolejną konferencję z cyklu "Dzieciństwo to nie wyścigi". Jak szkolna presja wpływa za zdrowie psychiczne dzieci, młodzieży i nauczycieli i jak to zmienić?

Jest źle. Coraz więcej dzieci i nastolatków ma problemy ze zdrowiem psychicznym, coraz więcej traci chęć do nauki i do ... życia. Jak my dorośli odpowiadamy na te problemy i dramaty? Co mamy do zaoferowania naszym dzieciom oprócz coraz większej presji, wymagań i oczekiwań pod ich adresem? Czy mamy zrozumienie dla ich potrzeb i trudności?

Czy jest alternatywa dla szkolnej presji? Czy naukę możne zorganizować tak, by i uczniowie i nauczyciele czuli się w szkole dobrze? Jaka jest zależność między jakością relacji a efektywnością procesu uczenia się? Dlaczego dzieci jak powietrza potrzebują zabawy i co tracą, gdy są jej pozbawione?

W czasie konferencji poruszonych zostanie wiele problemów, które są dla nas przezroczyste, których nie potrafimy dostrzec, bo są wszechobecne, bo "zawsze tak było". Cenę za nasz brak uważności płacą dzieci i ta cena w wielu przypadkach jest zbyt wysoka. Czy umiemy to dostrzec? Czy jesteśmy gotowi wziąć odpowiedzialność za obecny stan rzeczy?

Gościem specjalnym konferencji będzie André Stern, człowiek, który nigdy nie chodził do szkoły. André uczył się nie dlatego, że ktoś tego od niego oczekiwał, ale dlatego, że sam tego chciał. Jego życie to przykład wyższości motywacji wewnętrznej nad zewnętrzną. André mógł chcieć, bo nikt mu nie mówił "Musisz!" Dla mnie jego doświadczenia to proste i czytelne wskazówki, jak powinniśmy zorganizować szkoły, by dzieci mogły rozwinąć swój potencjał.

Mało jest osób, które potrafią tak mądrze, ciepło i pięknie mówić o potrzebach dzieci jak André Stern.

 

 

ZAPISY

PRELEGENCI

PROGRAM

Luiza Kalinowska – Skutnik – członek zespołu Budzącej się Szkoły, współzałożycielka Fundacji  Rozwoju Edukacji i Kreacji FREAK, pomysłodawczyni i kilkuletni dyrektor nowego modelu szkoły, opartej na rozwijaniu kompetencji ucznia, autorka wielu nowatorskich rozwiązań edukacyjnych, edukator, pedagog, plastyk i coach.

Konferencja z cyklu "Dzieciństwo to nie wyścigi"

brak terminu

Zespół Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego

Toruń, woj. kujawsko-pomorskie

dr Adriana Kloskowska - nauczyciel,  pedagog specjalny,  prowadzi zajęcia wczesnego  wspomaganie rozwoju, trener w Impuls do Rozwoju,  propaguje edukację opartą na  naturalnych dźwigniach umysłu,  autorka licznych artykułów i materiałów szkoleniowych dla  dyrektorów i nauczycieli, prowadzi na Fb stronę Impuls do Rozwoju Edukacji.


         WSPÓŁORGANIZATORZY

 

 



OPŁATA KONFERENCYJNA


249 zł

             


 

ZGŁOSZENIA

 

1. Dokonaj wpłaty na podany niżej numer konta. W tytule przelewu wpisz "Konferencja BSS - Dzieciństwo to nie wyścigi".

Fundacja Budząca się Szkoła
ul. Storczykowa 4
87-134 Stary Toruń
mBank: 59 1140 2004 0000 3702 7868 6651

2.  Pobierz potwierdzenie przelewu.

3. Prześlij zgłoszenie korzystając z formularza zgłoszeń. Pamiętaj, aby do zgłoszenia dołączyć potwierdzenie wpłaty. W formularzu zgłoszeń wybierz warsztaty lub panel dyskusyjny, w którym chcesz wziąć udział. Dla każdego uczestnika wypełnij jedno zgłoszenie.

lub jeśli jesteś jednostką samorządową i opłacasz udział ze środków publicznych:

4. Prześlij zgłoszenie korzystając z formularza zgłoszeń. W polu uwagi wpisz "Prośba o fakturę z odroczonym terminem płatności". Zamówienie faktury jest jednoznaczne ze złożeniem zamówienia z obowiązkiem zapłaty. Prosimy o przemyślane zgłoszenia po uzyskaniu akceptacji pokrycia kosztów przez szkołę. Każde zgłoszenie to jeden zgłoszony uczestnik. W razie jakichkolwiek trudności skontaktuj się z nami.


Tu zapoznasz się z Regulaminem uczestnictwa w konferencji.

PRELEGENCI

André Stern  nigdy nie chodził do szkoły; jest muzykiem, kompozytorem, lutnikiem zajmującym się budową gitar, dziennikarzem, pisarzem oraz światowej sławy mówcą; André jest synem Arno Sterna, pedagoga i badacza, założyciela Malortu. Popularność przyniosło mu wystąpienie w głośnym filmie dokumentalnym Alfabet, który porusza problemy związane ze współczesnymi systemami edukacji.  Jest także autorem bestsellerowych książek, w których opisuje doświadczenia swojego życia bez szkoły: “…I nigdy nie chodziłem do szkoły”“Zabawa. O uczeniu się, zaufaniu i życiu pełnym entuzjazmu” oraz "Entuzjaści". Wspólnie ze swoim ojcem Arno Sternem napisał książkę “Mój ojciec, mój przyjaciel” opowiadającą o ich relacji oraz czterech pokoleniach Sternów.

dr Marzena Żylińska  inicjatorka Budzącej się Szkoły, zajmuje się metodyką, prowadzi szkolenia i warsztaty pod szyldem Edukatorium. Przez wiele lat kształciła przyszłych nauczycieli i prowadziła seminaria metodyczne. Zajmuje się również tworzeniem materiałów dydaktycznych, umożliwiających uczniom rozwijanie kreatywności, autonomii i krytycznego myślenia. Marzy o szkołach, do których i uczniowie i nauczyciele będą chodzić z radością. Wierzy, że wszystko jest możliwe, o ile sami uwierzymy, że mamy wpływ na to, jak wygląda świat wokół nas. Autorka książek: "Neurodydaktyka""Życie to nie wyścigi" , w 2019 roku wyszła pod jej redakcją nowa książka "Nurty edukacji alternatywnej w świetle wiedzy o procesach uczenia się".

Anna Szulc - nauczycielka matematyki z wieloletnim stażem, ucząca w I Liceum  Ogólnokształcącym im. Kazimierza Wielkiego w Zduńskiej Woli, mediator społeczny, tutor,  laureatka Konkursu im. Joanny Kubiak Nauczyciel Mediator. Autorka książki "Nowa Szkoła".

dr Marcin Jaracz - neuropsycholog. Zajmuje się psychoterapią dorosłych i młodzieży.  Adiunkt w Katedrze Neuropsychologii Klinicznej CM UMK w Bydgoszczy. Zajmuje się  badaniem związków pomiędzy mózgiem, a zachowaniem, emocjami i myśleniem. Współautor książki "Nurty edukacji alternatywnej w świetle wiedzy o procesach uczenia się".