Anna Szulc - nauczycielka matematyki z wieloletnim stażem, ucząca w I Liceum  Ogólnokształcącym im. Kazimierza Wielkiego w Zduńskiej Woli, mediator społeczny, tutor,  laureatka Konkursu im. Joanny Kubiak Nauczyciel Mediator. Autorka książki "Nowa Szkoła". Pomysłodawczyni i organizatorka Konferencji EMPATYCZNA EDUKACJA => EMPATYCZNA POLSKA. W swojej pracy wykorzystuje metodę Porozumienia bez Przemocy (NVC) oraz badania z dziedziny neurobiologii. Uczestniczka ruchu oddolnych działań „Szkoły w Drodze” mających na celu ulepszenie polskiej edukacji. Współtwórczyni Statutu Nieumarłego. Prywatnie żona, matka trójki dzieci.

Gabriela Wróbel – dyrektor Miejskiego Zespołu Szkół nr 1 w Krośnie, nauczycielka języka polskiego,
wiedzy o społeczeństwie i doradztwa zawodowego; absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w
Krakowie; pasjonatka języka polskiego i niekonwencjonalnych metod nauczania, pragnie tworzyć
szkołę, w której liczą się relacje; prywatnie żona i mama trójki dzieci.

dr Marzena Żylińska - inicjatorka Budzącej się Szkoły, zajmuje się metodyką, pod szyldem Edukatorium prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli. Przez wiele lat kształciła przyszłych nauczycieli. Zajmuje się również tworzeniem materiałów dydaktycznych, które umożliwiają odejście od metod podawczych i przejście do kultury uczenia się. Marzy o szkołach, do których i uczniowie i nauczyciele będą chodzić z radością. Wierzy, że wszystko jest możliwe, o ile sami uwierzymy, że mamy wpływ na to, jak wygląda świat wokół nas. Autorka książek: "Między podręcznikiem a internetem", "Neurodydaktyka", cyklu książek dla małych i dużych czytelników: "Życie to nie wyścigi""Między kijem a marchewką", "A co za to dostanę" i "Szkoła na miarę szyta". W 2019 roku pod jej redakcją ukazały się "Nurty edukacji alternatywnej w świetle wiedzy o procesach uczenia się".

Pobierz program konferencji w PDF

Katarzyna  Cieciura - Od 25 lat pracując w różnych typach szkół i środowiskach szkolnych, mierzę się z problemami współczesnej oświaty. Przez kilka lat byłam związana ze szkołą waldorfską, która pchnęła mnie do zmiany myślenia o systemie edukacji i przełamała we mnie dotychczasowe schematy. Zdobywałam doświadczenie na praktykach zagranicznych oraz jako dyrektor eksperymentalnej szkoły. Od jedenastu lat mam przyjemność tworzyć szkołę od podstaw, pełniąc rolę dyrektora. Dzięki niezwykłym ludziom udało mi się stworzyć miejsce oparte na relacjach i wzajemnym szacunku. Przekonałam się, że szkoła to nie budynek, ale ludzie, którzy ją tworzą. Poszukując najskuteczniejszych rozwiązań dydaktyczno –wychowawczych opracowałam autorską metodę edutorów, którą próbuję wdrożyć na wszystkich poziomach edukacji. Wciąż szukam, eksperymentuję, zmieniam i tworzę na nowo. Przyłączając się do ruchu Budzących Się Szkół, utwierdziłam się w przekonaniu, że obrany wiele lat temu kierunek myślenia jest słuszny i należy zarażać nim innych.

ks. dr Michał Kiersnowski – pallotyn, dyrektor Collegium Leonium w Sierpcu - liceum bez ocen, doktorat w dziedzinie nauk pedagogicznych.

Marcin Michalik – nauczyciel dyplomowany języka polskiego. Absolwent Uniwersytetu Rzeszowskiego, terapeuta pedagogiczny, logopeda, trener szybkiego czytania. Pracuje w Zespole Szkół w Podleszanach na Podkarpaciu. Wielki miłośnik kreatywności i wszelkich zmian w edukacji. Zafascynowany ocenianiem kształtującym, myśleniem wizualnym, neurodydaktyką i nowoczesnymi technologiami. Najbardziej ceni sobie zdobywanie wiedzy od innych i dzielenie się nią. Prowadzi webinary na temat: ,,Odwrócona lekcja w praktyce”, ,,Matematycznie na języku polskim”, ,,Filary Planu Daltońskiego na lekcji”, szkolenia z wykorzystania różnorodnych aplikacji, metod aktywizujących. Pisze scenariusze lekcji w Wakelecie. Autor kursu online: ,,Jak pomóc uczniowi wejść w czwartą klasę”. Czyta, pisze, dużo słucha i uwielbia jeździć na rowerze.

dr Gabriela Olszowska – nauczycielka języka polskiego, autorka książki na temat przepisów dotyczących oceniania, współtwórczyni Statutu Nieumarłego;

Ewa Piątek - ukończyła pedagogikę na Uniwersytecie  Wrocławskim. Menadżer oświaty, studiowała także socjologię i psychologię społeczną. Od 1991 roku działa na rzecz oświaty niepublicznej. Związana z placówkami  Fundacji "CLEVER" w Wałbrzychu: współtworzyła szkołę podstawową, przedszkole,  ośrodek doradczo  - szkoleniowy. Wieloletni członek zarządu Krajowego Forum Oświaty Niepublicznej.  Chętnie  dzieli się doświadczeniem i praktycznymi rozwiązaniami  jak skutecznie wdrażać idee  Budzącej się Szkoły.

PRELEGENCI

1. Dokonaj wpłaty na podany niżej numer konta. W tytule przelewu wpisz "Konferencja Krosno"
 

Fundacja Budząca się Szkoła
ul. Storczykowa 4
87-134 Stary Toruń
mBank: 59 1140 2004 0000 3702 7868 6651

2.  Pobierz potwierdzenie przelewu.

3. Prześlij zgłoszenie korzystając z jednego z formularzy zgłoszeń: 
 

- Formularz zgłoszeń dla osób indywidualnych (1 osoba = 1 zgłoszenie) 

- Formularz zgłoszeń dla grup i rad pedagogicznych (zgłoś jednym formularzem większą liczbę osób)

INFORMACJE DODATKOWE
Jeśli jesteś jednostką samorządową i potrzebujesz fakturę z odroczonym terminem płatności, wystarczy, że zaznaczysz to w formularzu. Zamówienie faktury jest jednoznaczne ze złożeniem zamówienia z obowiązkiem zapłaty. Prosimy o przemyślane zgłoszenia po uzyskaniu akceptacji pokrycia kosztów przez szkołę. W razie jakichkolwiek trudności skontaktuj się z nami.

 


Tu zapoznasz się z Regulaminem uczestnictwa w konferencji.


 

 

 

Cena promocyjna* Cena regularna
130 PLN 170 PLN

 

                          W cenie biletu zapewniamy poczęstunek, kawę, herbatę i wodę, oraz materiały promocyjne.                                 
* Cena promocyjna obowiązuje do 7 września 2022 włącznie. Liczy się data zlecenia przelewu.

Liczba miejsc ograniczona


 


         ORGANIZATORZY

 

 

Metodyczna konferencja Budzącej Się Szkoły
dla nauczycieli i dyrektorów szkół:

Szkoła z sercem. Od kultury błędu do kultury wspierania rozwoju

30 września 2022, godz. 9:30 - 17:30
Regionalne Centrum Kultur Pogranicza, ul. Kolejowa 1, 38-400 Krosno

 

Organizatorzy konferencji: Budząca się Szkoła i Szkoła Podstawowa nr 10 w Krośnie


 

PRELEGENCI

PROGRAM

ZAPISY

Metodyczna konferencja Budzącej Się Szkoły dla nauczycieli i dyrektorów szkół:

Szkoła z sercem. Od kultury błędu do kultury wspierania rozwoju

 

„Tam, gdzie liczą się głównie wyniki, traci się z oczu człowieka.”

Budząca się Szkoła

 

Wszyscy wychowaliśmy się w kulturze błędu, w której uwaga uczniów kierowana jest na to, co robią źle i czego (być może jeszcze) nie umieją. Dlatego wielu z nas uważa, że to jedyne możliwe rozwiązanie. Jednak zdaniem psychologów rozwój lepiej oprzeć na zasobach, niż na deficytach.

Jak wykorzystać tę wiedzę w szkole, jak przejść od kultury błędu do kultury wpierania rozwoju? Co zrobić, by każde dziecko, niezależnie od tego, czy rozwija się szybciej, czy wolniej, dostało w szkole wsparcie, jakiego potrzebuje i by mogło w pełni rozwinąć swój potencjał? Jeśli wszystkie dzieci wysyłamy do szkoły, to nie może być ona miejscem, które kogokolwiek przekreśla.

W czasie konferencji chcemy pokazać, co można zrobić, by nasze szkoły stały się przyjaznymi miejscami. Jak zmienić szkoły, by radość z rozwoju mogły czerpać wszyscy, a nie tylko najlepsi uczniowie?

Na konferencję zapraszamy nauczycieli, dyrektorów szkół, a także zainteresowanych edukacją studentów i rodziców, którzy chcą się dowiedzieć, jak zmieniać szkoły, by stały się przyjaznymi miejscami, w których uczniowie mogą uczyć się w
najefektywniejszy sposób. Co każdy z nas może zrobić, żeby w szkole było mniej stresu, strachu i nudy, żeby wszyscy uczniowie mogli czerpać radość ze swojego rozwoju.

Cele konferencji:

  • zwrócenie uwagi na prawdziwe cele szkoły i na rolę, jaką zgodnie z prawem oświatowym powinno odgrywać ocenianie,
  • wyjaśnienie kwestii prawnych związanych z ocenianiem, w tym również z zapisami w szkolnych statutach,
  • pokazanie, jak Budzące się Szkoły odchodzą od tradycyjnego, opartego na cyfrach, oceniania i wprowadzają, zgodne z obowiązującym prawem oświatowym, ocenianie wpierające rozwój,
  • omówienie problemów i zysków związanych z odchodzeniem od tradycyjnego oceniania,
  • omówienie roli oceniania w kulturze uczenia się,
  • omówienie związku między ocenianiem, autonomią, a efektywnością uczenia się, również w kontekście planu daltońskiego,
  • zwrócenie uwagi na kwestie związane z motywacją zewnętrzną i wewnętrzną.

OPŁATA

OPŁATA
PROGRAM
ZGŁOSZENIA

Media Społecznościowe

Fundacja Budząca się Szkoła

ul. Storczykowa 4
87-134 Stary Toruń

NIP 8792711145
KRS 0000776838
REGON 382841284

 

Nasze dokumenty

Statut Fundacji

Polityka prywatności

SP 10 w Krośnie

 Fundacja Budząca się Szkoła